לורי פרסמן – מכון הצבעים של Pantone

צבע מגדיר את העולם שלנו - הצבע בעל השפעה ומעורר חושים, צבע מעודד רגשות ומדריך התנהגות, והופך את ההבנה שלנו ליישום אסטרטגי של צבע כמרכיב קריטי בתהליך עיצוב משולב. כפי שמסבירה ליאטריס אייזמן, מנהלת מכון הצבעים של פנטון (Pantone), "כש-80% מהניסיון האנושי מסוננן דרך עיננו, גוונים חזותיים חיוניים בהעברת מסר". המקום בו הצבע מקבל חשיבות רבה ביותר הוא בעולם הדיגיטלי, שבו יותר ויותר מאיתנו מבלים את מרבית הזמן שלנו.

צבע בעולם הדיגיטלי

בעולם הדיגיטלי, צבע יכול להיות הנכס החשוב ביותר שלך. שימוש יעיל בצבע הוא כלי תקשורת המחבר יחד את כל האלמנטים החזותיים שבעמוד. עם יכולתו למשוך את תשומת הלב ולשכנע באופן לא מודע, צבע יכול לשמש כדי להוביל באופן סמוי את עינו של המשתמש סביב העמוד ודרך אתר האינטרנט, ולהשפיע על מעורבות הצרכנים ועל החלטות הרכש שלהם.

האיזון בין המרחב הלבן לצבע הוא נושא בעל חשיבות קריטית. איפה שניתן להשתמש בצבע כדי להדגיש תכונות חשובות, השטח לבן יוצר ניגוד ומספק הפוגה לעיניים. כן, צללים נועזים ומלאי חיים מושכים תשומת לב רבה, אבל אם לא משתמשים בצבע ובניגודיות שלו ביחס נכון, או אם שילובי הצבעים אינם אסתטיים לעין, הרי שהרושם הכללי עלול לגרום לבלבול. כאשר העין אינה יודעת היכן לחפש, הצבע יכול לשמש כגורם מרתיע מאשר מזמין.

יש להתחשב גם בפסיכולוגיית צבע. לכל צבע יש מסר ומשמעות משלו. צבעים מתאימים או סיפור צבע נכון יתקשרו את המסר שלכם, יסייעו לעורר את התגובה שאתם מחפשים. זה קריטי במיוחד בחלל הדיגיטלי שבו אין סביבה פיזית המעוררת את חוש הריח, הטעם או המגע - רמזים חזותיים מקבלים תפקיד גדול.

לדוגמה, כיוון שגווני טורקיז קשורים באופן הדוק למים ולאווירה טרופית, גוונים אלה עולים בקנה אחד עם הציפייה לראות את טווח צבעים וצלליות אלה באינטרנט כרקע או כגוון משלים עבור אתר אינטרנט המתמקד ביעדי חופשה, מוצרים הקשורים לשחייה או לתחושה הרומזת על בריחה. עם זאת, אותו גוון של טורקיז לא יכול להיות חזק במרחב הדיגיטלי, אם משתמשים בו כדי להדגיש מותג חדש של שוקולד או קפה, וזאת במקום הגוונים הנכונים של חום, הצבע הנדרש כדי לגרום לתחושת תאווה מעוררת תיאבון, שתוביל לרכישה.